آموزش و توسعه مهارتهای اجتماعی

برقراری ارتباط یک مهارت است - 09370150244

آموزش و توسعه مهارتهای اجتماعی

برقراری ارتباط یک مهارت است - 09370150244

اشتباهات رایج در فرآیند آشنایی برای ازدواج (4)

چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۳۶ ب.ظ

اشتباه 4 از 10 : تسلیم نیاز جنسی می شویم.

وقتی کسی می خواهد ازدواج کند ، یکی از مسایل عمده ای که در تصمیم گیری صحیح ایجاد مانع می کند میل جنسی است . فرد هم جوان است و هم می داند که با ازدواج می تواند به میل جنسی خود پاسخ دهد . بنابراین سعی می کند که به سرعت به سمت ازدواج حرکت کند تا به میل جنسی خود پاسخ دهد . در قدیم برای این که جوانها از این اشتباه مصون باشند ، رسم بر این بود که اولین جلسه ی خواستگاری بدون حضور پسر برگزار می شد و توصیه می کردند که اول خانواده ها با هم به توافق برسند. اما امروزه دیگر چنین کاری ممکن نیست . امروزه لازم است تا جوانها خودشان سعی کنند که از این اشتباه دوری کنند و بیاموزند که خود را از تاثیر کور کننده ی جاذبه جنسی دور کنند . اگر فردی نتواند خود را از افسون جاذبه ی جنسی رها کند ، احتمال این که در دام یک ازدواج نا موفق بیافتد، زیاد است. برای این که از این اشتباه مصون باشیم. لازم است به موارد زیر عمل شود.

با حوصله و بدون عجله در طول زمان با فرد مقابل خود آشنا شوید.

برای ازدواج عجله نکنید.

از هرگونه رابطه ی جنسی، قبل از ازدواج پرهیز کنید.

اگر در نظر دارید با کسی ازدواج کنید، سعی کنید از رابطه جنسی با او خودداری کنید، تا فرصتی فراهم شود که بدون تأثیر روابط جنسی و جاذبه ی جنسی به شناخت یکدیگر بپردازید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی