آموزش و توسعه مهارتهای اجتماعی

برقراری ارتباط یک مهارت است - 09370150244

آموزش و توسعه مهارتهای اجتماعی

برقراری ارتباط یک مهارت است - 09370150244

اشتباهات رایج در فرآیند آشنایی برای ازدواج (5)

شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۳۹ ب.ظ

اشتباه 5 از 10 : تسلیم زرق و برق های مادی و ظاهری می شویم.

فردی را تصور کنید که گرم، با محبت، گشاده، متعهد و علاقمند به خانو اده است. شخصیتی فعال و پویا دارد و بسیار مردم دار است . بسیار صمیمی است و از زندگی خود راضی است . در ضمن از حس شوخ طبعی بالایی هم برخوردار است . آیا او فرد مناسبی است برای ازدواج؟

حالا فرد دیگری را تصور کنید که کنترل کننده است . می خواهد همه چیز مطابق میل او باشد. اخلاق او وحشتناک است . انتقاد کننده و سرزنش کننده است و نمی تواند صمیمی باشد و همیشه به کار خود فکر م یکند. آیا او فرد مناسبی است برای ازدواج؟

اگر فرد اول یک آبدارچی باشد و نفر دوم یک کارخان ه دار باشد که ثروت و املاک فراوانی دارد حالا نظر شما چیست؟ آیا تفاوتی برای شما دارند؟

در اجتماع ما و در جهان امروزین تأکید بسیار زیادی بر ثروت و پول و وضعیت ظاهری افراد می شود. در عین حال ثروت و شهرت و پول به تنهایی اغوا کننده و افسون کننده است . بسیاری از ما در برابر ثروت و پول، افسون م ی شویم . جاذبه ی ثروت برای بسیاری از ما بسیار زیاد است.

بسیاری از ما در انتخاب همسر خود متأثر از عوامل زیر هستیم.

پول فرد

ثروت خانوادگی

قدرت و نفوذ فرد

شغل او

شهرت او

زیبایی او

بسیاری از ما فکر می کنیم که این عوامل در انتخابهای ما تأثیری ندارند ، اما در واقعیت چنین چیزی کم تر دیده می شود. مهم است که به لحاظ عوامل بالا شباهتهایی بین دو نفر وجود داشته باشد اما داشتن شباهت با تحت تأثیر قرار گرفتن، متفاوت است . وقتی یک رابطه صرفاً به دلیل مسایل اقتصادی و مادی شکل می گیرد، رابطه ی ناسالمی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی