آموزش و توسعه مهارتهای اجتماعی

برقراری ارتباط یک مهارت است - 09370150244

آموزش و توسعه مهارتهای اجتماعی

برقراری ارتباط یک مهارت است - 09370150244

اهمیت خودشناسی

سه شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۷:۴۵ ق.ظ

خودشناسی چرا مهم است ؟

آگاهی همواره دارای اهمیت بوده است ، چرا که برای ما هدیه ای به ارمغان می آورد که آرامش و امنیت ما را در پی خواهد داشت . این هدیه، قدرت پیش بینی است . این توانمندی هم جذاب است هم آرامش بخش ، چرا که می تواند امکان کنترل وقایع را به ما ارزانی دارد . با کشف و شناسایی ابعاد وجود خود می توانیم رخدادها را در موقعیتهای آینده کنترل کنیم و برای اینکه آنگونه که می خواهیم اتفاق بیفتند برنامه ریزی کنیم ، قدرت پیش بینی بر پایه آگاهی استوار است و به همین سبب است که اطلاعات اینقدر از اهمیت بالایی برخوردار است . مثالی ساده بزنیم : پیش بینی بند " چپ دست هستم " در فرمهای ثبت نام آزمونهای رسمی ( آگاهی ) باعث خواهد شد که با پیش بینی حضور فرد چپ دست صندلی مناسب برای او در نظر گرفته شود که در شرایطی بهتر قرار گیرد.

با شناخت خود و همچنین موانع و باورهای نادرستی که بر روی حقایق سایه انداخته اند و در نگاه شفاف و عمیق ما به هستی مان اختلال ایجاد می کنند می توانیم زندگی خود را در شرایط بهتری قرار دهیم و مسیر رشد و موفقیت خود را هموار سازیم .

خود آگاهی مسیری است که خودشناسی در مقصد با همه ی توانمندیها و موهبتهایی که به ما عطا خواهد کرد در انتظار ماست .

آگاهی اکسیری است که شفا بخش خواهد بود اگر و تنها اگر در مکان و زمان درست به آن دست یابیم و از آن بهره جوییم .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی